۵ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۵۵

مشاور قرآنی تبلیغات اسلامی کشور تاکید کرد؛

لزوم توجه به ظرفیت رسانه و فضای مجازی در «جهاد تبیین»

لزوم توجه به ظرفیت رسانه و فضای مجازی در «جهاد تبیین»

اردبیل- مشاور قرآنی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: توجه به ظرفیت رسانه و فضای مجازی در «جهاد تبیین» بسیار اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی تقی‌زاده شامگاه سه شنبه در سفر به استان اردبیل در نشست «نقش فعالان قرآنی در فریضه جهاد تبیین»، وظیفه جامعه قرآنی در روشنگری و بصیرت افزایی افراد جامعه را مهم دانست و اظهار کرد: روشنگری‌های جامعه قرآنی در جامعه موجب بلوغ فکری مردم و بصیرت‌افزایی در جامعه نسبت به مسائل جاری در حکومت اسلامی می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به ظرفیت رسانه و فضای مجازی در جهاد تبیین افزود: انتشار محتوای قرآنی و معارفی، مخصوصاً در فضای مجازی باید جدی گرفته شود، محتوای والای معارف قرآنی هنگامی که با ایمان در روح و جان انسان رسوخ کند حتماً در عمل او نیز منعکس می‌شود و ایمان بدون عمل، به تنهایی کافی نخواهد بود، در قرآن می‌خوانیم «پروردگارا به آنچه نازل کرده‌ای، ایمان آوردیم و از فرستاده تو پیروی نمودیم؛ ما را در زمره گواهان بنویس.»

مشاور قرآنی تبلیغات اسلامی کشور مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را از مهم‌ترین وظایف فعالان قرآنی عنوان کرد و گفت: یکی از وظایف جامعه قرآنی در میدان مقابله با هجمه‌های دشمن این است که باید به تبیین دقیق و تشریح مستند بسیاری از حقایق و واقعیت‌های در رابطه با دستاوردهای قرآنی این انقلاب بپردازند. هنوز درصد بالایی از مردم و حتی فعالان قرآنی با این دستاوردها آشنا نیستند و این عدم آگاهی باعث پذیرش خیلی از حرف‌ها و تبلیغات دشمنان می‌شود.

حجت الاسلام تقی زاده قطعاً حضور و تأثیر اندیشمندان و عالمان قرآنی، فعالان و جامعه قرآنی در جبهه رویارویی و مقابله با بدعت‌ها و تحریف‌ها کار آسان و راه همواری نیست که بتوان آن را در شمار کارهای عادی و روزمره قرار داد، بلکه چنین حضور و تلاش علمی خود نوعی جهاد در راه خداست که در بیان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از آن به «جهاد تبیین» یاد شده است.

همکاری مستمر با آموزش و پرورش راهکار اساسی در تحقق «جهاد تبیین»

در ادامه نهضت حورزاده، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی استان اردبیل در سخنانی بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر دارالقرآن با آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: مربیان قرآن با سازمان‌ها، مؤسسات و مراکز قرآنی، در مسیر تحقق جهاد تبیین گام برداشته و با ارائه محتوای آموزشی بر مبنای مفاهیم قرآنی، سبک زندگی اسلامی را در بین مخاطبین ترویج می‌دهند.

وی گفت: برای موفقیت در امر جهاد تبیین و روشنگری اقشار مختلف مردم، باید با نهادهای آموزشی و پرورشی بویژه مدارس و دانشگاه‌ها تعامل مستمر داشته باشیم که اعزام مربیان قرآن به کلاس‌های آموزشی مدارس در سال تحصیلی پیش رو و نیز مراکز آموزشی می‌تواند در تحقق جهاد تبیین بسیار مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان هر یک از مدیران مؤسسات و مراکز قرآنی اردبیل با بیان ظرفیت‌های موجود در بحث آموزش و جلسات تبیین و بصیرت دینی در مؤسسات، خواستار تدوین برنامه‌های جامع و مستمر با همکاری دارالقرآن، آموزش و پرورش و دانشگاه شدند.

کد خبر 5548308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha